Megkezdődött az új tanév, amelyben a járványügyi helyzettel kapcsolatos bizonytalanságokat törekedjünk rugalmasan és türelmesen kezelni, különösen a hallgatók számára nehezebben teljesíthető kötelezettségek mérlegelésekor. Kérem, hogy amennyiben a hallgató a járványüggyel összefüggő alapos indoklást ad az oktatáson történő személyes megjelenési kötelezettségének tartós vagy eseti elmulasztására, azt méltányosan kezeljük.
I. Távolléti oktatás
Ha a kollégiumra jogosult nappali tagozatos hallgatónak az Egyetem a járványhelyzet miatt átmenetileg nem tud kollégiumi elhelyezést biztosítani, a hallgató számára – három hétnél hosszabb távollét után – a távolléti oktatás útján kell biztosítani a tanterv szerinti tanulási lehetőséget.
Szintén a távolléti oktatás rendje szerint kell eljárni a pandémiás helyzettel összefüggő egyéni hallgatói akadályoztatás esetén is (pl. fertőzöttség, hatósági vagy önkéntes karantén), amennyiben az oktatásban történő személyes jelenlét akadályoztatása három hétnél hosszabb ideig tart.
A távolléti oktatás ideje alatt nem alkalmazhatók a hallgatóra irányadó ajánlott tantervnek, illetve a TVSZ 19. § (1) bekezdésének a tanórákon történő kötelező részvételre vonatkozó rendelkezései. A hallgató a jelenléti foglalkozásokon történő esetleges részvétele mellett is fennmarad a joga a távolléti oktatási szolgáltatásra.
A távolléti oktatás magában foglal minden olyan oktatási formát és módszert, amellyel a hallgató az Egyetem által biztosított informatikai alkalmazások használatával – a rendelkezésre álló technikai feltételek mellett – személyes jelenlét nélkül tudja a számára előírt tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni.
A tantárgyfelelős és a tantárgy oktatásáért felelős szervezeti egység köteles a távolléti oktatás ideje alatt aktív távolléti kapcsolatot fenntartani az érintett hallgatókkal. Az oktató-hallgató kapcsolattartásban az online Microsoft Teams kapcsolattartási módra kell törekedni.
A távolléti oktatásban az ajánlott tantervtől eltérően a hallgató a tantárgy céljának és tematikájának megfelelően a Neptun-rendszerben (vagy e-mailben) számára előírt tanulmányi feladatokat végzi el az Egyetemen kívül. Az Egyetem a távolléti oktatás keretében a hallgató számára a tanulmányi munka alapjául szolgáló tananyagokhoz történő hozzáférést az alábbi nyílt webes elérhetőségű platformokon, illetve eszközökkel biztosítja: Neptun, e-mail, Moodle, Pro Bono, Ludovika Távoktatási Portál, a Víztudományi Karon továbbá a Vízügyi Digitális Tudástár és a https:\\filr.uni-nke.hu szerver, a Hadtudományi és Honvédtisztképző Karon pedig továbbá a Katonai Vizsgaközpont ILIAS e-learning rendszere.
A távolléti oktatás keretében valamennyi érintett tantárgy tekintetében olyan félévközi feladatot kell a hallgató számára előírni, amely távolról is teljesíthető. A félévközi feladat előírása során továbbá figyelemmel kell lenni az arányosság követelményére, arra, hogy olyan feladat kerüljön meghatározásra, melynek teljesítéséhez szükséges feltételek valamennyi érintett hallgató rendelkezésére állnak, valamint figyelemmel kell lenni a hallgató által a tanulmányi félévben már teljesített félévközi feladatra. A félévközi feladat meghatározása során alkalmazandók a TVSZ 14. § (1) bekezdés k) pont kd) alpontjában foglaltak.
II. Webinárium
A civil (nem tisztjelölt, nem kettős jogállású) hallgatók alap- és mesterszakjain, a 75 fő feletti évfolyamokon, amennyiben az órarend szerinti előadóterem befogadóképessége nem éri el az évfolyamlétszám kétszeresét, a hallgatók számára az előadás látogatása nem tehető kötelezővé. Az előadást a kijelölt tanteremben ebben az esetben is meg kell tartani, és az megtekinthető lesz a Ludovika webináriumi rendszerben is, az előadást követő 5. naptól. Az érintett szakok és évfolyamok listája szeptember 2-tól a Neptunon elérhető.
Ezen felül a tantárgy személyes előadásainak kiváltására a tanszékvezető (tárgyfelelős, oktatók bevonásával) kérhet webináriumi stúdiófelvételt, illetve az oktató által készített eduhome előadás webináriumi elhelyezését (webinarium@uni-nke.hu).
III. Online oktatás
A levelező munkarendű alap- és mesterszakokon az órarend szerinti foglalkozások egy része online, a Microsoft Teams rendszeren keresztül kerül megtartásra. A levelezős hallgatók szeptember 2-ig tájékoztatást kapnak arról, hogy képzésükön mely kurzusok, milyen órarendi időpontban kerülnek megtartásra a rendszerben. Az online foglalkozások esetén a levelező munkarendű hallgatók tanulmányi szabályzat és tanterv szerinti kötelezettségeit az online foglalkozásokra vonatkoztatva kell értelmezni.
Minden munkarendben megengedett, hogy – a tanszékvezető egyetértésével – az oktató a tantermi előadást a Microsoft Teams platformon közvetítse az előadáson megjelenni nem tudó hallgatók felé.
IV. További oktatási ügyek
A doktori képzésben a nappali és a levelező foglalkozások, illetve a doktori események jelenléti formában valósulnak meg. A szakirányú továbbképzések foglalkozásai és eseményei jelenléti formában valósulnak meg.
Budapest, 2020. szeptember 1.
Dr. Koltay András s. k.
rektor