Tisztelt Hallgató!
Az Orczy Kollégiumban a JOT által 2020. szeptember 06-tól bevezetett kéthetes egészégbiztonsági időszak idején a jelenléti oktatásban részt venni nem tudó kollégisták távolléti oktatásban részesülnek.
Szintén a távolléti oktatás rendje szerint kell eljárni a pandémiás helyzettel összefüggő egyéni hallgatói akadályoztatás esetén is (pl. fertőzöttség, hatósági vagy önkéntes karantén).
A távolléti oktatásra az a hallgató jogosult, aki
- az Orczy Kollégiumot érintő egészségbiztonsági időszak idején a kollégium elhagyására lett kötelezve, vagy
- a JOT bejelentési ponton (digioktatas.uni-nke.hu) jelzi az egyéb, a pandémiás helyzettel összefüggő akadályoztatását.
A nappali munkarendű alap- és mesterszakokon továbbra is jelenléti formában történik az oktatás. a távolléti oktatás csak kiegészítő, támogató megoldásokat jelent a jelenlétben akadályoztatott hallgatók számára.
A levelező munkarendben is főszabályként jelenléti oktatás történik, kivéve azon tantárgyakat, ahol a szakfelelősök már kijelölték az on-line megtartandó tanórákat.
A hallgatónak a jelenléti foglalkozásokon történő esetleges (eseti) részvétele mellett is fennmarad a joga a távolléti oktatási szolgáltatásra.
A távolléti oktatás magában foglal minden olyan oktatási formát és módszert, amellyel a hallgató az Egyetem által biztosított informatikai alkalmazások használatával – a rendelkezésre álló technikai feltételek mellett – személyes jelenlét nélkül tudja a számára előírt tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni.
A tantárgyfelelős és a tantárgy oktatásáért felelős szervezeti egység köteles a távolléti oktatás ideje alatt aktív távolléti (pl. e-mail, Neptun, Moodle, MS Teams) kapcsolatot fenntartani az érintett hallgatókkal.
A távolléti oktatásban részesülő hallgató (a Neptun rendszeren, a Moodle-ban vagy e-mailben) számára előírt tanulmányi feladatokat is kaphat, amennyiben a feladatvégzés a tanulmányi előrehaladáshoz feltétlenül szükséges és arányban áll a 2-3 hetes távolléttel.
A fenti általános szabályokat figyelembe véve a HHK érintett hallgatói:
- a Kar levelező képzést folytató szakjain folyamatosan kövessék a Neptun rendszerben és az oktató által megküldött tájékoztatókban kijelölt foglalkozások on-line (MSteams) formában történő megtartásának időpontjait. A hallgatók készüljenek fel az on-line foglalkozásokon történő részvétel technikai biztosítására. Az Egyetem területén kívül megfelelő és terhelhető internetes sávszélességet a hallgató köteles biztosítani.
- tájékozódjanak a tantárgyfelelősök (oktatók) által, a távolléti oktatás ideje alatt tartott előadásokról, illetve a gyakorlatok Moodle rendszerben elhelyezett tananyagáról (pl. ppt, segédanyagok, feladatok).
Az egészségbiztonsági időszakra vonatkozóan az oktatók a Neptun vagy Moodle rendszerben meghatározhatnak konkrét tanulmányi feladatokat, amelyek biztosítják a jelenléti és a távolléti oktatásban résztvevők egységes tanulmányi előrehaladását. Az oktatók a távolléti oktatásban résztvevő hallgatók részére legalább hetente egy alkalommal biztosítanak az on-line Microsoft Teams rendszeren keresztül konzultációs lehetőséget. A konzultáció időpontjáról a Moodle vagy a Neptun rendszerben legkésőbb a konzultációt megelőző nap 16.00-ig a tájékoztatják a hallgatókat.
Budapest, 2020. szeptember 4.
Dr. Pohl Árpád dandártábornok s.k.
dékán