a digitális vizsgáztatás speciális kari feladatainak végrehajtásáról
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Szervezeti és Működési Rendjének 27. § (2) a) pontja alapján, valamint az NKE Járványügyi Operatív Törzs a 2020/2021. tanév I. félév vizsgaidőszakának a távolléti (online) vizsgáztatás és záróvizsgáztatás szabályaira 2020. december 2-án kiadott útmutatóban kapott felhatalmazásra tekintettel a 2020/2021. tanév I. félévének digitális vizsgáztatási rendjével kapcsolatos kari feladatok végrehajtására az alábbi intézkedést adom ki:
- A 2020/2021. tanév I. félévében 2020. december 1. napjától 2020. december 30. napjáig a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat, valamint az Egyetemi Doktori és Habilitációs Szabályzat hatálya alá tartozó képzéseken az ismeretek ellenőrzését a két szabályzatban meghatározott, a távolléti vizsgáztatás és záróvizsgáztatás szabályainak megfelelően kell lebonyolítani.
- Azon hallgatók részére, akik a vizsganap előtt legkésőbb 3 munkanappal írásban jelezték a vizsgaszervező tanszék részére, hogy saját használatú IKT eszközzel nem rendelkeznek:
- a HHK Dékáni Hivatal a vizsga idejére a ZMLEC 2. számú oktatási épület tantermeiben (BP.2.2.219; BP.2.2.220) kamerával és mikrofonnal ellátott IKT eszközt biztosít;
- a Nemzetközi biztonság- és védelempolitikai szakok esetében a vizsgát szervező tanszék az NKE Oktatási és Tanulmányi Iroda Központi Órarendtervező és Teremgazdálkodási Csoport részére kell, hogy megadja a kamerával és mikrofonnal ellátott IKT eszközt biztosító tantermi igényét;
- a vizsga pontos helyszínéről és időpontjáról a vizsgát szervező tanszék a vizsgát megelőző nap 16.00-ig Neptun üzenetben tájékoztatja a hallgatót;
- A hallgatók az online vizsgák végrehajtásával kapcsolatos kérdéseiket az alábbi email címre küldhetik el:
- Egy adott vizsga végrehajtásával kapcsolatos kérdéseit a hallgató elsősorban a vizsgát szervező tanszék (a tárgyat oktató tanár) részére küldje meg, de a fenti email címre is továbbíthatja azt.
- A záróvizsga videokonferencia technikai vezetésére a záróvizsgát szervező tanszék vezetője IKT felkészültséggel rendelkező záróvizsga bizottsági (ZVB) titkárt jelöl ki, akinek nevét a 2020/2021. tanév első félév záróvizsgáinak előkészítéséről szóló dékáni határozatban szerepeltetni kell.
- A ZVB titkárának technikai feladatai:
- a ZVB online szóbeli vizsga technikai és felhasználói információit, valamint a záróvizsga menetét írásban közvetíti a ZVB tagjai és a hallgatók felé,
- létrehozza a belépési linket és azt írásban közvetíti a ZVB tagjai és a hallgatók felé,
- a ZVB tagjaival próbaüzemet tart,
- a záróvizsga videokonferencia technikai szervezője és előadói jogosultja, kezeli a beléptetőrendszert és a technikai funkciókat,
- támogatja a ZVB munkáját.
- A záróvizsgabizottsági tagok adminisztrációs és aláírási feladatainak végrehajtását az alábbiak szerint határozom meg:
- a ZVB elnök a Tanulmányi Osztály vezetőjével együttműködve felelős a záróvizsga megkezdéséhez szükséges záróvizsga dokumentumok előkészítéséért és a záróvizsgára bocsátás feltételei teljesülésének ellenőrzéséért;
- a záróvizsga bizottság titkára legkésőbb a vizsga napját megelőző napon át kell, hogy vegye az előkészített záróvizsga jegyzőkönyvet és az összesítőt;
- záróvizsga befejezését követően a vizsga eredményét a Neptun rendszerben a TVSZ előírásainak megfelelően rögzíteni kell. A vizsgajegyzőkönyvet és az összesítőt legkésőbb a vizsgaidőszak utolsó napjáig, minden egyes bizottsági tag aláírásával ellátva a Tanulmányi Osztály részére le kell adni. A vizsgadokumentációk bizottsági tagok általi aláírásának végrehajtásáért a vizsgát szervező tanszék vezetője a felelős.
Záró rendelkezések
- Az intézkedés 2020. december 10. napján lép hatályba és a 2020/2021-es tanév első félévet követő vizsgaidőszak utolsó napján hatályát veszti.
Budapest, 2020. december 10.
Dr. Pohl Árpád dandártábornok s.k.
dékán