Ugrás a tartalomhoz

LUDOVIKA DIGITÁLIS OKTATÁS

Oktatói tájékoztató a járványügyi biztonsági intézkedések szigorításáról

Megkezdődött az új tanév, amelyben a járványügyi helyzettel kapcsolatos bizonytalanságokat törekedjünk rugalmasan és türelmesen kezelni, különösen a hallgatók számára nehezebben teljesíthető kötelezettségek mérlegelésekor. Kérem, hogy amennyiben a hallgató a járványüggyel összefüggő alapos indoklást ad az oktatáson történő személyes megjelenési kötelezettségének tartós vagy eseti elmulasztására, azt méltányosan kezeljük.

I. Távolléti oktatás

Ha a kollégiumra jogosult nappali tagozatos hallgatónak az Egyetem a járványhelyzet miatt átmenetileg nem tud kollégiumi elhelyezést biztosítani, a hallgató számára – három hétnél hosszabb távollét után – a távolléti oktatás útján kell biztosítani a tanterv szerinti tanulási lehetőséget.

Szintén a távolléti oktatás rendje szerint kell eljárni a pandémiás helyzettel összefüggő egyéni hallgatói akadályoztatás esetén is (pl. fertőzöttség, hatósági vagy önkéntes karantén), amennyiben az oktatásban történő személyes jelenlét akadályoztatása három hétnél hosszabb ideig tart.

A távolléti oktatás ideje alatt nem alkalmazhatók a hallgatóra irányadó ajánlott tantervnek, illetve a TVSZ 19. § (1) bekezdésének a tanórákon történő kötelező részvételre vonatkozó rendelkezései.  A hallgató a jelenléti foglalkozásokon történő esetleges részvétele mellett is fennmarad a joga a távolléti oktatási szolgáltatásra.

A távolléti oktatás magában foglal minden olyan oktatási formát és módszert, amellyel a hallgató az Egyetem által biztosított informatikai alkalmazások használatával – a rendelkezésre álló technikai feltételek mellett – személyes jelenlét nélkül tudja a számára előírt tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni.

A tantárgyfelelős és a tantárgy oktatásáért felelős szervezeti egység köteles a távolléti oktatás ideje alatt aktív távolléti kapcsolatot fenntartani az érintett hallgatókkal. Az oktató-hallgató kapcsolattartásban az online Microsoft Teams kapcsolattartási módra kell törekedni.

A távolléti oktatásban az ajánlott tantervtől eltérően a hallgató a tantárgy céljának és tematikájának megfelelően a Neptun-rendszerben (vagy e-mailben) számára előírt tanulmányi feladatokat végzi el az Egyetemen kívül. Az Egyetem a távolléti oktatás keretében a hallgató számára a tanulmányi munka alapjául szolgáló tananyagokhoz történő hozzáférést az alábbi nyílt webes elérhetőségű platformokon, illetve eszközökkel biztosítja: Neptun, e-mail, Moodle, Pro Bono, Ludovika Távoktatási Portál, a Víztudományi Karon továbbá a Vízügyi Digitális Tudástár és a https:\\filr.uni-nke.hu szerver, a Hadtudományi és Honvédtisztképző Karon pedig továbbá a Katonai Vizsgaközpont ILIAS e-learning rendszere.

A távolléti oktatás keretében valamennyi érintett tantárgy tekintetében olyan félévközi feladatot kell a hallgató számára előírni, amely távolról is teljesíthető. A félévközi feladat előírása során továbbá figyelemmel kell lenni az arányosság követelményére, arra, hogy olyan feladat kerüljön meghatározásra, melynek teljesítéséhez szükséges feltételek valamennyi érintett hallgató rendelkezésére állnak, valamint figyelemmel kell lenni a hallgató által a tanulmányi félévben már teljesített félévközi feladatra. A félévközi feladat meghatározása során alkalmazandók a TVSZ 14. § (1) bekezdés k) pont kd) alpontjában foglaltak.

II. Webinárium

A civil (nem tisztjelölt, nem kettős jogállású) hallgatók alap- és mesterszakjain, a 75 fő feletti évfolyamokon, amennyiben az órarend szerinti előadóterem befogadóképessége nem éri el az évfolyamlétszám kétszeresét, a hallgatók számára az előadás látogatása nem tehető kötelezővé. Az előadást a kijelölt tanteremben ebben az esetben is meg kell tartani, és az megtekinthető lesz a Ludovika webináriumi rendszerben is, az előadást követő 5. naptól. Az érintett szakok és évfolyamok listája szeptember 2-tól a Neptunon elérhető.

Ezen felül a tantárgy személyes előadásainak kiváltására a tanszékvezető (tárgyfelelős, oktatók bevonásával) kérhet webináriumi stúdiófelvételt, illetve az oktató által készített eduhome előadás webináriumi elhelyezését (webinarium@uni-nke.hu).

III. Online oktatás

A levelező munkarendű alap- és mesterszakokon az órarend szerinti foglalkozások egy része online, a Microsoft Teams rendszeren keresztül kerül megtartásra. A levelezős hallgatók szeptember 2-ig tájékoztatást kapnak arról, hogy képzésükön mely kurzusok, milyen órarendi időpontban kerülnek megtartásra a rendszerben. Az online foglalkozások esetén a levelező munkarendű hallgatók tanulmányi szabályzat és tanterv szerinti kötelezettségeit az online foglalkozásokra vonatkoztatva kell értelmezni.

Minden munkarendben megengedett, hogy – a tanszékvezető egyetértésével – az oktató a tantermi előadást a Microsoft Teams platformon közvetítse az előadáson megjelenni nem tudó hallgatók felé.

IV. További oktatási ügyek

A doktori képzésben a nappali és a levelező foglalkozások, illetve a doktori események jelenléti formában valósulnak meg. A szakirányú továbbképzések foglalkozásai és eseményei jelenléti formában valósulnak meg.

Budapest, 2020. szeptember 1.

Dr. Koltay András s. k.

rektor

ElőzőElőzőA járványügyi készültséggel kapcsolatos általános biztonsági és megelőzési előírások
KövetkezőRektori intézkedés az Egyetem 2020/2021. tanév őszi félévének működési és képzési rendjével kapcsolatban (2020. szeptember 1-jei állapot)Következő

Kapcsolat

Központi szám: +36 (1) 432-9000
1441 Budapest, Pf.: 60.
Cím: 1083 Budapest, Ludovika tér 2.
nke@uni-nke.hu

Impresszum

Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Bejelentések kezelésére vonatkozó tájékoztatás

Főszerkesztő:
NKE Informatikai Igazgatóság 
ini@uni-nke.hu

Akadálymentesítési nyilatkozat

Közösségi média

Instagram Facebook Tiktok X-twitter Youtube Linkedin