Az Orczy Kollégiumban, illetve a Diószeghy Kollégium ÁNTK hallgatóira vonatkozóan a JOT által 2020. szeptember 06. 00.00.-tól bevezetett kéthetes egészégbiztonsági időszak idején a jelenléti oktatásban részt venni nem tudó kollégisták távolléti oktatásban részesülnek.
Szintén a távolléti oktatás rendje szerint kell eljárni a pandémiás helyzettel összefüggő egyéni hallgatói akadályoztatás esetén is (pl. fertőzöttség, hatósági vagy önkéntes karantén).
A távolléti oktatásra tehát az a hallgató jogosult, aki
- az Orczy, illetve a Diószeghy Kollégiumot érintő egészségbiztonsági időszak idején a kollégium elhagyására lett kötelezve, vagy
- a JOT bejelentési ponton (digioktatas.uni-nke.hu) jelzi az egyéb, a pandémiás helyzettel összefüggő akadályoztatását.
Az egészségbiztonsági időszak miatt általánosan az ÁNTK minden BA és MA szakán és a HHK NBVP BA és MA szakán általánosan, továbbá minden olyan kari képzésben (minden munkarendben), amelyet egyéni hallgatói pandémiás akadályoztatás érint, kérjük az alábbi instrukciók alapján eljárni.
A nappali munkarendű alap- és mesterszakokon – főszabály szerint – továbbra is jelenléti formában történik az oktatás. A távolléti oktatás kiegészítő, támogató megoldásokat jelent a jelenlétben akadályoztatott hallgatók számára. A dékán külön engedélye alapján a nappali munkarendben meghirdetett egyes foglalkozások on-line formában tarthatók. A levelező munkarendben is főszabályként jelenléti oktatás történik, de az egyes foglalkozások on-line (MSteams) megtartásáról a Kar dönthet és azt a Neptun rendszerben jelzi az oktatók és hallgatók felé (ezzel is támogatva a távolléti oktatásra jogosult hallgatók tanulását) .
A távolléti oktatásban nem alkalmazhatók a hallgatóra irányadó ajánlott tantervnek, illetve a TVSZ 19. § (1) bekezdésének a tanórákon történő kötelező részvételre vonatkozó rendelkezései. A hallgató a jelenléti foglalkozásokon történő esetleges (eseti) részvétele mellett is fennmarad a joga a távolléti oktatási szolgáltatásra.
A távolléti oktatás magában foglal minden olyan oktatási formát és módszert, amellyel a hallgató az Egyetem által biztosított informatikai alkalmazások használatával – a rendelkezésre álló technikai feltételek mellett – személyes jelenlét nélkül tudja a számára előírt tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni. A tárgyfelelősnek (oktatónak) a távolléti oktatás ideje alatt folyó előadások, illetve gyakorlatok tananyagát (pl. ppt, segédanyagok, feladatok) a Moodle rendszerben el kell helyeznie olyan mértékben, hogy a távollévő hallgató tájékozódni tudjon a tanulmányi előrehaladásról.
A tantárgyfelelős és a tantárgy oktatásáért felelős szervezeti egység köteles a távolléti oktatás ideje alatt aktív távolléti (pl. e-mail, Neptun, Moodle, MS Teams) kapcsolatot fenntartani az érintett hallgatókkal.
A távolléti oktatásban részesülő hallgató (a Neptun rendszeren, a Moodle-ban vagy e-mailben) számára előírt tanulmányi feladatokat is kaphat, amennyiben a feladatvégzés a tanulmányi előrehaladáshoz feltétlenül szükséges és arányban áll a 2-3 hetes távolléttel.
A nappali tagozatos civil (nem tisztjelölt, nem kettős jogállású) hallgatók alap- és mesterszakjain, a 75 fő feletti évfolyamokon, amennyiben az órarend szerinti előadóterem befogadóképessége nem éri el az évfolyamlétszám kétszeresét, az előadás megtekinthető lesz a Ludovika webináriumi rendszerben, az előadást követő 5. naptól.
2020.09.03.