Tisztelt Oktató!
Az Orczy Kollégiumban a JOT által 2020. szeptember 06-tól bevezetett kéthetes egészégbiztonsági időszak idején a jelenléti oktatásban részt venni nem tudó kollégisták távolléti oktatásban részesülnek.
Szintén a távolléti oktatás rendje szerint kell eljárni a pandémiás helyzettel összefüggő egyéni hallgatói akadályoztatás esetén is (pl. fertőzöttség, hatósági vagy önkéntes karantén).
A távolléti oktatásra az a hallgató jogosult, aki
- az Orczy Kollégiumot érintő egészségbiztonsági időszak idején a kollégium elhagyására lett kötelezve, vagy
- a JOT bejelentési ponton (digioktatas.uni-nke.hu) jelzi az egyéb, a pandémiás helyzettel összefüggő akadályoztatását.
Az egészségbiztonsági időszak miatt általánosan az ÁNTK minden BA és MA szakán és a HHK NBVP BA és MA szakán általánosan, továbbá minden olyan kari képzésben (minden munkarendben), amelyet egyéni hallgatói pandémiás akadályoztatás érint, a tájékoztatóban foglaltak alapján kell eljárni.
A nappali munkarendű alap- és mesterszakokon továbbra is jelenléti formában történik az oktatás. A távolléti oktatás csak kiegészítő, támogató megoldásokat jelent a jelenlétben akadályoztatott hallgatók számára.
A levelező munkarendben is főszabályként jelenléti oktatás történik, kivéve azon tantárgyakat, ahol a szakfelelősök már kijelölték az online megtartandó tanórákat.
A távolléti oktatásban nem alkalmazhatók a hallgatóra irányadó ajánlott tantervnek, illetve a TVSZ 19. § (1) bekezdésének a tanórákon történő kötelező részvételre vonatkozó rendelkezései. A hallgató a jelenléti foglalkozásokon történő esetleges (eseti) részvétele mellett is fennmarad a joga a távolléti oktatási szolgáltatásra.
A távolléti oktatás magában foglal minden olyan oktatási formát és módszert, amellyel a hallgató az Egyetem által biztosított informatikai alkalmazások használatával – a rendelkezésre álló technikai feltételek mellett – személyes jelenlét nélkül tudja a számára előírt tanulmányi kötelezettségeket teljesíteni.
A tantárgyfelelős és a tantárgy oktatásáért felelős szervezeti egység köteles a távolléti oktatás ideje alatt aktív távolléti (pl. e-mail, Neptun, Moodle, Microsoft Teams) kapcsolatot fenntartani az érintett hallgatókkal.
A távolléti oktatásban részesülő hallgató (a Neptun rendszeren, a Moodle-ban vagy e-mailben) számára előírt tanulmányi feladatokat is kaphat, amennyiben a feladatvégzés a tanulmányi előrehaladáshoz feltétlenül szükséges és arányban áll a 2-3 hetes távolléttel.
A fenti általános szabályokat figyelembe véve a HHK érintett oktatási szervezeti egységei és a Kar oktatói részére az alábbi feladatokat rendelem el:
- a tantárgyfelelősnek (oktatónak) a távolléti oktatás ideje alatt folyó előadások, illetve gyakorlatok tananyagát (pl. ppt, segédanyagok, feladatok) a Moodle rendszerben el kell helyeznie olyan mértékben, hogy a távollévő hallgató tájékozódni tudjon a tanulmányi előrehaladásról;
- az egészségbiztonsági időszakra vonatkozóan az oktatók a Neptun vagy Moodle rendszerben határozzanak meg konkrét tanulmányi feladatokat, amelyek biztosítják a jelenléti és a távolléti oktatásban résztvevők egységes tanulmányi előrehaladását;
- ha a technikai feltételek rendelkezésre állnak, a jelenléti foglalkozások megtartása során az oktatók tegyék lehetővé, hogy a tanórába az on-line Microsoft Teams rendszeren keresztül a távolléti oktatásban résztvevő hallgatók is bekapcsolódhassanak;
- minden oktató köteles a 2019/2020. tanév tavaszi félévében alkalmazott módszerhez hasonlóan előre meghatározni a távolléti oktatás során az érintett hallgatók által teljesítendő követelményrendszert (az aláírás és a kredit megszerzésének feltételeit). A követelményeket az ODH által kiadott tervtáblázat alapján szeptember 11. 12.00-ig kell leadni az ODH részére;
- a távolléti oktatásra vonatkozó, az ODH által jóváhagyott követelményrendszerről az oktatók szeptember 18-ig kötelesek a Neptun vagy Moodle rendszerben a hallgatókat tájékoztatni;
- az oktatók a távolléti oktatásban résztvevő hallgatók részére legalább hetente egy alkalommal biztosítsanak az on-line Microsoft Teams rendszeren keresztül konzultációs lehetőséget. A konzultáció időpontjáról a Moodle vagy a Neptun rendszerben legkésőbb a konzultációt megelőző nap 16.00-ig a hallgatókat tájékoztatni kell;
- a Kar levelező képzést folytató szakjain a már kijelölt foglalkozások on-line (Microsoft Teams) formában történő megtartásának időpontjáról az adott tantárgyak oktatói tájékoztassák az érintett tancsoportok hallgatóit és készüljenek fel a foglalkozások megtartásának technikai biztosítására.
Budapest, 2020. szeptember 4.
Dr. Pohl Árpád dandártábornok s.k.
dékán